کد خبر: ۹۱۰۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
تعداد بازدید: ۱۹۷
عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران گفت: اگر نگاهی گذرا به انتشارات و کتاب‌های متعددی که در کشور توسط زنان منتشر می‌شود، نشان دهنده این است که در جامعه زنان یک ارتقای علمی و پیشرفت اتفاق افتاده است.

انقلاب؛ تکریم مقام زن، تحکیم بنیان خانواده| آمار نشر در حوزه زنان، ارتقای علمی آنان را نشان می‌‌دهدبه گزارش خبرداغ، عشرت شایق عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به نامگذاری هفتمین روز از ایام‌الله دهه فجر به «انقلاب اسلامی؛ تکریم مقام زن، تحکیم بنیان خانواده» درباره جایگاه زنان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: هرچند درباره نقش زنان در انقلاب اسلامی می‌توان ارزیابی کمی داشت ولی ارزیابی کیفی نیز می تواند نقش و جایگاه زنان را نمایان کند.

وی افزود: ما شاهد ارتقای حقوق و کرامت انسانی زنان بعد از انقلاب اسلامی بودیم که برای توسعه جامعه اسلامی و ایرانی بسیار مهم است، هرچند که هزینه‌ها و تبلیغات غربی به شدت در حوزه ایدئولوژی و نظام و انقلاب اسلامی شدت فزاینده‌ای دارد و هدف آن نیز زنان و از هم پاشیدن کیان خانواده است.

این فعال سیاسی و اجتماعی تاکید کرد: اگر نگاهی گذرا به انتشارات و کتاب‌های متعددی که در کشور در حوزه‌های علمی، پژوهشی، تاریخی، ادبی، سیاسی و هنری هست بکنیم که توسط زنان کشورمان منتشر می‌شود، نشان دهنده این است که در جامعه زنان یک ارتقای علمی و پیشرفت اتفاق افتاده و این پیشرفت در تمامی عرصه‌ها بروز و نمود خود را دارد.

شایق ادامه داد: در حوزه پزشکی و تکنولوژی و فناوری این پیشرفت‌ها چشمگیر است و در علوم نوین منشاء اثرگذاری و پیشرفت بوده و آمارهای مرتبط توسط مراجع ذیربط اعلام شده است.

این نویسنده و پژوهشگر با بیان اینکه خیلی از مراکز تفریحی ناسالم در زمان پهلوی اول و دوم در کشور ایجاد شد، تصریح کرد: در ۴۳ سال گذشته حوزه فعالیتی زنان به عنوان عنصر سازنده و تربیتی جامعه در مجموعه خانواده تعریف شده و برخلاف پیش از انقلاب در معرض هیجانات جنسی قرار نگرفت و بر توانمندی فکری و هویتی زنان برای تحکیم بنیان خانواده تاکید شد.

وی در عین حال با اشاره به وجود برخی مشکلات اخلاقی در جامعه کنونی خاطرنشان کرد: رویکرد انقلابی بوده که این اتفاق مبارک بیفتد که زن مظهر کرامت و تعالی انسانی باشد و به همین دلیل رشد فرهنگی سیاسی اجتماعی زنان را در نظام جمهوری اسلامی کاملاً لمس می‌کنیم.

شایق افزود: علی‌رغم تبلیغات متعدد و پیاپی دشمنان در حوزه زنان به بهانه‌های مختلف زنان به عنوان پیشتازان و پیشگامان پیروزی انقلاب در صفوف به هم فشرده خود این اجازه را ندادند که این امنیت و جایگاه فروکاسته شود.

این عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران ادامه داد: هرچند خسارت‌هایی در پی این حملات و تبلیغات در حوزه زنان و خانواده شاهد بوده ایم ولی به صورت کلی چون مبنا هویت‌بخشی به زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور هست، شاهد ارتقای جایگاه زنان در حوزه های مختلف هستیم.

وی تاکید کرد: زنان ایرانی بعد از انقلاب اسلامی عزت مادرانه و پیشرفت اجتماعی و سیاسی خود و کرامت انسانی شان را به دست آوردند و با توجه به همان ظرفیت های موجود در حوزه های مدیریتی هم در حد توان و شرایط جامعه خوب درخشیدند و هر زمانی نیز که در مدیریت قرار گرفتند، توانستند حق آن جایگاه را ادا کنند.

دبیر شبکه ارتباطی زنان کارآفرین تاکید کرد: به صورت کلی زنان در انقلاب اسلامی یک سرمایه اجتماعی و جایگاه ویژه دارند و در همه عرصه‌های کشور از جمله مشارکت سیاسی نقش اعلایی را ایفا کرده‌اند و این نقش دادن به زنان از دستاوردهای گران‌سنگ انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: